Forum photo

Le Forum de la Photo Numérique et de ses inconditionnels.

Vous n'êtes pas identifié.

Annonce

Quelques règles de bonne conduite pour l'utilisation du forum, ainsi que le règlement des concours Pixelvalley
Pour bien démarrer, il y a les guides et dossiers de Pixelvalley ! Et si vous cherchez des infos sur un APN en particulier, vous le trouverez peut-être dans nos tests ;)

#19376 06-04-2020 11:28:27

isatis
Je me drogue à Pixelvalley et j'aime ça !
Lieu: à gauche dans l'à peu près là
Site web

Re: Oiseaux

Joli !   top   j'en ai plein aussi qui "broutent" toute la journée  rire

Touche à tout, j'sais rien faire.......
Un X20, deux Pentax.... trois raisons pour faire des pâtés ^^
http://farrago.eu/

#19377 06-04-2020 19:04:29

ronin
Lieu: Pas de Calais
Site web

Ah ouais .....
Les étourneaux Charentais broutent ....
Oh 😮

Homme buisson, pipelette et pointilleur devant l'éternel ......... Montagnard dans l'âme..... coincé dans le plat pays.
Nikon D750
Ma Pixel-galerie .........

#19378 09-04-2020 18:10:36

ronin
Site web

Plop's ....
Un ptit souvenir de février  sifle  :

11768_DSC_3405 P750.jpg

Homme buisson, pipelette et pointilleur devant l'éternel ......... Montagnard dans l'âme..... coincé dans le plat pays.
Nikon D750

#19379 09-04-2020 18:31:02

j marie
Lieu: indre et loire

Merci zat top
chez moi il cherche des vers dans l'herbes il broute pas encore ptdr
ronin, commencé a s'accouplé en février ?   
chouette photo top le cœur est presque réalisé en les deux oiseaux content

sony A 77 V
sony 70 400 G,sigma 105mm f 2.8 ex dg macro  et tamron 17-50 f 2.8

#19380 09-04-2020 18:36:58

ronin
Site web

Y avait des prémices, oui ....
Même eu un nid, peu  de temps après ...
Mais pû y retourner pleure

M’rci top

Nikon D750

#19381 09-04-2020 19:20:47

jmc
Lieu: Mulhouse

Bien beaux les deux grèbes. top
Pour le coeur pour moi il y est.

Nikon D4 - Nikon D500 - Sigma 17-70 mm F2,8-4 DC Macro OS HSM Comtemporary
- Nikkor 50mm f/1.8G  -  Nikkor 24/120 1:4G - Tamron 70/300  -   AF-S Nikkor 300mm 1:4 D  -   Flash Mecablitz 50 AF-1
BLOG: << photo-nature-passion.blogspot.com >>

#19382 09-04-2020 19:31:41

ronin
Site web

M’rci Jmc top

Nikon D750

#19383 10-04-2020 17:33:51

ronin
Site web

Une ptite voleuse  au jardin yg :

11768_DSC_7735 P750.jpg

Nikon D750

#19384 11-04-2020 07:21:25

jmc

Tout bon : compo, cadrage, l'instant de la prise de vue et tout et tout. clapclap

- Nikkor 50mm f/1.8G  -  Nikkor 24/120 1:4G - Tamron 70/300  -   AF-S Nikkor 300mm 1:4 D  -   Flash Mecablitz 50 AF-1

#19385 11-04-2020 14:09:32

isatis
Site web

Il gobe un pois chiche ?  rire
Clair-obscur fort réussi  et le bout de fond jaune à droite donne belle allure au fond top

#19386 11-04-2020 17:55:12

j marie

Pas mieux que les voisins du dessus clapclap  clapclap poto

sony A 77 V

#19387 12-04-2020 11:44:52

ronin
Site web

Merci merci  top

Nan, une cacahuète, Zat
Leur péché mignon yg

Ah !!!!
J'suis enfin arrivé à ce que je voulais, niveau détail. Moins bien niveau compo  sifle
J'suis rassuré :

11768_D5C_7930 P750.jpg

Nikon D750

#19388 12-04-2020 12:50:17

jmc

Compo, cadrage, couleurs, MAP clapclap

#19389 12-04-2020 17:58:17

isatis
Site web

C'est pas gênant la compo centrée grâce à la branche en triangle et l'oiseau dans la diagonale, question qualité c'est ylove

#19390 12-04-2020 21:02:40

j marie

Oui le détails est là ylove et clapclap poto

sony A 77 V

#19391 12-04-2020 21:05:08

ronin
Site web

Merci merci  top

Ouaip, pour la compo  ....
J'voulais du gros plan avec détail, pour me rassurer  sifle
C'est chose faites.

Nikon D750

#19392 14-04-2020 14:57:56

chirof
Lieu: toulouse

super série clapclap

" Je n'ai pas échoué, j'ai trouvé dix mille moyens qui ne marchent pas " Albert Einstein.
https://www.flickr.com/photos/186404902@N05/

#19393 14-04-2020 15:48:29

ronin
Site web

Merci Chirof top

Nikon D750

#19394 16-04-2020 16:36:51

ronin
Site web

Enfin  ..... yg
J'ai fini par y arriver, avec cette Charbo  yg

11768_D5S_8318 P750.jpg

Nikon D750

#19395 16-04-2020 16:52:20

jmc

Même perchoir que le RG, et la photo tout aussi bonne. top

#19396 16-04-2020 17:04:53

ronin
Site web

Dans le prolongement de celui du RG, oui  top
Me suis bidouillé un ptit truc pour m'occuper.
La drink ne donne pas encore.

M'rci Jmc  top

Nikon D750

#19397 16-04-2020 17:09:10

FrankJScott
Avant pixelvalley, j'avais une vie !
Lieu: USA

At Iron Fire, our uncomplicated belief is that you do not have to be an eco-warrior to create solid, sustainable products. We set out to make Ironfire furniture tougher and better. Responsible, sustainable, green items which properly preserved last for a long time. Most critical however – our furniture must be easy to repair, change elements on and to renew and update. It must be also created from replaceable products acquired as shut that you can to wherever it gets used.

Making anything after is certainly the very best and most simple route to less waste of organic materials. It's not a perfect science nevertheless and we can always improve and don't feel at all that we have most of the answers. We hand make Ironfire here in Wiltshire and any 3rd party production is done in the UK. Take a look at these https://www.iron-fire.co.uk/ironfire-garden tips here.

Our Sustainable Furniture Materials.
Our Wood – Our Douglas Fir is British and machined in an area wood yard. Our Oak is British rustic from exactly the same local garden with a lot of patterning and intriguing organic marking. We simply use alternative qualified wood that's FSC accredited and we cut it and dried it to be sure it's stable. Douglas Fir is probably the best timber to utilize for external in the UK as it is solid, stable, resilient and has great insect resistant properties.

Our Material – We simply use galvanised steel that fits English Normal BS EN ISO 1461. Meaning it may have the best defense against rust. We simply handle properly recognized, dependable metal makers and suppliers and buy it cut to the specification. That reduces consumption as well as making financial sense. Our steel components are typical created on state of the art, energy effective machines. All of our crazy and bolts fixings are handled against rust.

Our Coatings – We use water based offers and decide to try difficult in order to avoid anything which has Unstable Normal Compounds. The shows we use are Acquired in the UK but manufactured in Italy. They provide a very good amount of security against diminishing and breaking outside. We have properly set our completes through independent screening to imitate around 6 years useful external without substantial destruction and we are looking forward to ultimate evidence of the exact same achievement for UV fading. All of our timber is primed, colored and lacquered determined by the conclusion you choose. We use British architectural grade cotton Powder films to help expand defend and enhance our metal designed to British Standards. We use Fiddes Polish since we are sure of its ingredients, quality and provenance.

Our Smooth Components – Material for our waterproof pads is made particularly for people in Holland by a household firm. We then heat seal it to avoid stitching which leaks. We use a stuffing that is manufactured out of spun recycled plastic containers and is mould and fireplace resistant. We then match a hydrophobic valve which allows the support to breathe although not let water through it. These we've created for people in China which will be the sole economic supply.
Our deliveries & packaging – Wherever viable we always deliver ourselves. That helps people to meet up our clients, provide a higher level of service and make sure they are happy. It entails that people can prevent disposable packaging. Once we need to we decide to try and sell presentation sent to us. See these https://www.iron-fire.co.uk/information … al-options for more info.

Our Sacrifice areas – We hold substitute elements for our products and services and style them so as to be quickly changed. We also give you a support to rework surfaces if you'll need a change of decor. We are generally available for advice and to support everything we make. We have been in business for 25 years.

As detailed we just use a couple of vendors outside the UK and just wherever the quality benefits outnumber English materials.

Is Ironfire alone? No never, modify is happening!
Annually, in the UK, we discard around a million a great deal of electrical kit. The common automatic washer now apparently continues under 7 years. In a current London scrapyard study around 10% were below 5 decades old. Irreparable devices are no good for our pockets or the environmental surroundings! Taking a look at the news headlines it's simple to throw the hands up in despair. But there is plenty of good media available that doesn't get significantly interest!

#19398 16-04-2020 17:23:17

ronin
Site web

Je vais reposter pour effacer cet empaffé yg

Nikon D750

#19399 16-04-2020 17:27:43

ronin
Site web

Reposté, pour cause de pollution yg

Enfin  ..... yg
J'ai fini par y arriver, avec cette Charbo   yg

11768_D5S_8318 P750.jpg

Nikon D750

#19400 16-04-2020 17:44:52

FrankJScott
Avant pixelvalley, j'avais une vie !
Lieu: USA

At Iron Fire, our simple opinion is that you do not have to be an eco-warrior to make solid, sustainable products. We attempted to produce Ironfire furniture stronger and better. Responsible, sustainable, green things that precisely preserved work for an extended time. Most significant nevertheless – our furniture must be simple to repair, replace areas on and to renew and update. It ought to be also made from changeable components sourced as shut as you possibly can to wherever it gets used.

Creating anything after is surely the very best and easiest path to less spend of natural materials. It's not a perfect research though and we are able to always increase and do not feel at all that people have all the answers. We hand produce Ironfire here in Wiltshire and any 3rd party manufacturing is performed in the UK. Take a look at these https://www.iron-fire.co.uk/garden-planters-firepits recommendation here.

Our Sustainable Furniture Materials.
Our Timber – Our Douglas Fir is British and milled in a local timber yard. Our Oak is English rustic from the same local garden with a lot of patterning and intriguing organic marking. We only use green authorized wood that's FSC licensed and we cut it and dry it to make sure it's stable. Douglas Fir is possibly the very best wood to utilize for outside in the UK as it is powerful, stable, durable and has good insect resilient properties.

Our Material – We just use galvanised material that fits English Standard BS EN ISO 1461. Which means it could have the very best safety against rust. We just cope with well recognized, dependable metal manufacturers and suppliers and get it cut to your specification. That reduces consumption in addition to making economic sense. Our steel components are made on state of the art, power effective machines. Our crazy and products fixings are treated against rust.

Our Coatings – We use water based paints and try hard to prevent anything which contains Erratic Normal Compounds. The paints we use are Sourced in the UK but produced in Italy. They offer a quite high level of defense against diminishing and cracking outside. We've successfully set our finishes through independent testing to mimic over 6 decades of use outside without significant destruction and we're waiting for final verification of the same achievement for UV fading. Our wood is primed, painted and lacquered dependent on the conclusion you choose. We use British architectural rank cotton Powder films to further defend and decorate our metal designed to British Standards. We use Fiddes Wax because we are certain of their materials, quality and provenance.

Our Delicate Components – Material for our waterproof pillows is made specifically for us in Holland by a family group firm. We then temperature close it to prevent sewing which leaks. We use a filling that is made of spun recycled plastic containers and is mould and fireplace resistant. We then fit a hydrophobic device allowing the pillow to breathe however not allow water through it. These we've made for us in China which will be the sole economic supply.
Our deliveries & packaging – Where feasible we always deliver ourselves. That helps us to generally meet our customers, give a high level of support and ensure they are happy. It also means that people may prevent disposable packaging. Whenever we need to we take to and recycle appearance brought to us. See these https://www.iron-fire.co.uk/information for more info.

Our Spare parts – We hold alternative elements for all of our products and design them in order to be quickly changed. We also offer a service to rework materials if you want a change of decor. We're generally designed for guidance and to aid every thing we make. We will be in organization for 25 years.

As comprehensive we simply use several providers not in the UK and only where the product quality benefits outweigh English materials.

Is Ironfire alone? No never, modify is occurring!
Each year, in the UK, we dispose of over a million a lot of electric kit. The average automatic washer today seemingly lasts below 7 years. In a recent London scrapyard review around 10% were below 5 decades old. Permanent items are no beneficial to our pockets or the environmental surroundings! Considering the news it's easy to toss the hands up in despair. But there is enough of great information available that does not get significantly interest!

Pied de page des forums

Propulsé par PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Traduction par punbb.fr